Ciklus Autorske večeri kompozitora – Katarina Miljković, SAD/Srbija

Ciklus 

Autorske večeri kompozitora

KATARINA MILJKOVIĆ, SAD/Srbija

Subota, 14. oktobar 2023. godine u 20 časova

katarina1

Program:

Тhe secret life of a plant / Tajni život biljke
elektronika

Panel diskusija
Učestvuju: Katarina Miljković, Don-Paul Kahl i Ivana Prica, muzikolog

Forest 2 & 3/ Prašuma 2 i 3
Nataša Penezić, preparirani klavir

If in a Winter… / Ako u zimu…
Don-Paul Kahl, saksofon
Katarina Miljković, elektronika

Nothing you Say  / U tišini…  ti kažeš
flauta i elektronika
Ljubiša Jovanović, flauta
Katarina Miljković, elektronika

Crescent / Savijanje svetlosti
Don-Paul Kahl, saksofon
Katarina Miljković, elektronika

GO
Rade Pejčić, dirigent
Don-Paul Kahl, saksofon (SAD/Belgija)
Ljubiša Jovanović, flauta
Jelena Šarenac Španović, pikolo flauta
Luka Lopičić, harmonika
Perkusionisti:
Milorad Balić, daiko i woodblock
Milan Milić , veliki bubanj i gong
Uroš Kiš, tom-tom i gong
Dimitrije Goldner, tom-tom i woodblock

 

Ulaz je slobodan uz obavezne rezervacije zbog ograničenog broja mesta:

 info@guarnerius.rs ili 066/8028-368.

Katarina Miljković (Srbija/SAD) od 1992. godine živi u Bostonu gde je doktorirala i radi kao redovni profesor na New England Conservatory of Music. Njen fokus u komponovanju su interdisciplinarne veze između muzike, vizuelne umetnosti, prirode i prirodnih nauka. Dobitnica je nagrada: „Josip Slavenski”, „Vasilije Mok­ranjac”, Univerziteta u Beogradu kao i Oktobarske nagrade grada Beograda za mlade umetnike. Komponuje za raznovrsne ansamble uključujući saksofon kvartet, rok i fank bendove, udaraljke, preparirani klavir i elektroniku. Njen interes za relacije između prirode, nauke i muzike je odveo do rada francuskog matematičara Benoa Mandelbrota Fraktalna geometrija prirode i kompleksnih struktura zasnovanih na ponavljanju sličnih modela u prirodi. Njene kompozicije su okarakterisane kao „…muzika sna, slična Feldmanu i Brounu… hipnotičkog dejstva.” (Signal to Noise), „usporeni proces sa povremenim delikatno elaboriranim muzičkim metaforama.” (Radio Beograd).

Katarina je radila na mapiranju elementarnih pravila iz Nove vrste nauke za zvuk Stivena Volframa. Svoja istraživanja u ovoj novoj oblasti predstavila je na NKS Letnjoj školi na Univerzitetu Braun, NKS Conference 2004, u Valtamu, Masačusets, Wolfram Technology Conference 2005, u Šampejnu, Ilinois, NKS 2006 u Vašingtonu, The Musical and Scientific Legacies of Iannis Xenakis, 2006, u Torontu, i na Međunarodnoj konferenciji o matematici i računarstvu u muzici, MCM 2007, u Berlinu.

Katarinin Rondo, Sekvenca za gudački orkestar, izvođen je na međunarodnim turnejama Beogradskog gudačkog orkestra pod dirigentskom palicom Dušana Skovrana u Kini, Grčkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Italiji, Rusiji i Velikoj Britaniji, u koncertnim dvoranama u Pekingu, Velikoj koncertnoj dvorani Moskovskog konzervatorijuma i Bugarskoj simfonijskoj dvorani. Njeno delo Swifts, Sekvenca za simfonijski orkestar, izvodili su Orkestar Radio Beograda i Atinski simfonijski orkestar, i ovi nastupi su emitovani i u inostranstvu.

Dela Katarine Miljković izvođena su na velikim muzičkim festivalima nekadašnje Jugoslavije, uključujući Beogradske muzičke svečanosti, BEMUS Muzički bijenale savremene muzike, MBZ, Svetski festival kamerne muzike u Zagrebu, Tribun jugoslovenske muzike i šire, na Međunarodnom festivalu na Santoriniju, Grčka, Budimpeštanski festival nove muzike, Romanische SommerCologne, soundAxis, Toronto, i Bostonski festival sajber umetnosti